Rozvodové řetězy jsou u řidičů velice oblíbené. Jejich konstrukce a materiál, ze kterého jsou vyrobeny, poskytují vysokou odolnost a spolehlivost. Rozvodovými řetězy jsou vybaveny i motory automobilky BMW. Ale i přes veškeré jejich výhody je třeba myslet na jejich pravidelné kontroly a výměny. I u nich totiž dochází k pozvolnému roztahování a opotřebování. A to nejen samotného řetězu, ale i ostatních komponent – zejména napínacích a vodicích kladek Poškozený a nefunkční rozvodový řemen dokáže napáchat pěknou paseku a nevratně poškodit motor. Náklady na opravu pak obvykle dalece převyšují náklady na preventivní výměnu rozvodů.
Doporučený interval pro výměnu rozvodového řetězu BMW se pohybuje od jednoho do dvou set tisíc ujetých kilometrů. Rozvodové řetězy, jakožto i další příslušné součástky podléhají designovým změnám, výměna proto není u všech modelů stejná a stejně náročná. Záleží také na poháněné nápravě, u některých motorů je nutná jejich demontáž a výměna tak probíhá mimo motorový prostor automobilu. Doba výměny se tak zpravidla vyšplhá až na několik desítek hodin a i cena za výměnu se pohybuje v řádu desítek tisíc korun. Jak už bylo ale řečeno, pořád se jedná o zlomek ceny, kterou může stát oprava poškození, způsobeného přeskočením očka řetězu. Výměna by pochopitelně měla být prováděna výhradně za použití originálních BMW dílů (na trhu jsou k dostání samostatné řetězy, nebo celé sady pro výměnu rozvodových řetězů) a její součástí je zpravidla také výměna motorového oleje a olejového filtru. Celá výměna a správné usazení rozvodových řemenů by pak mělo být zkontrolována autodiagnostikou.
Výměna rozvodového řetězu BMW má tedy jistá specifika, obecně pro ni však platí to co pro výměnu rozvodových řetězů a řemenů. Jedná se o časově a finančně náročnější zásah, je řidiči často zanedbávaný a podceňovaný, což však může mít ve finále fatální následky. Slyšíte li tedy při jízdě podezřelé zvuky nebo už od poslední výměny uběhlo hodně kilometrů, rozhodně neodkládejte návštěvu servisu.